תכניה

הזמנת כרטיסים והרשמה

הזמנת כרטיסים והרשמה_

ג' / 8.11

19:30 - 23:00
אירוע פתיחה

שקטרעששקט_

COVER UP #5

הכניסה חופשית

ערב הפתיחה של פרפורמנס 0:5 הוא אירוע של מופעים ווקאליים ופעולות מוזיקאליות שנעות בין דממה לקול, בין שקט ורעש. במבנה התעשייה של יד חרוצים 4, האמנים והאנסמבלים מפסלים מרחבים סונרים של לחישות ומזמורים, חריקות וצעקות. 
כאן הווליום הוא ה'פוליטי' של הצליל: דחוס או ריק, עמוס או נקי, מפריע או הרמוני, משלים או נאבק. בין קצוות אלו, בטווח שבין השקט והרועש, נוצרת הזדמנות ופוטנציאל להתארגנות מחדש. מקום בו מחפשים את הדבר הנכון לנגן, לומר ולעשות. הרגע בו הדממה הופכת לצליל, הכוונה הופכת למעשה, לרגע מכונן. 

-----
תלוי (1:04:56) 
מאת הדס עפרת

הפעולה שלי היא מחווה לעבודת הסאונד של יוזף בויס Ja, Ja, Ja, Ja, Ja, Nee, Nee, Nee, Nee, Nee, משנת 1968. במשך שעה, ארבע דקות, וחמישים ושש שניות חוזר האמן הגרמני במונוטוניות ובאובססיביות על מילות החיוב והשלילה כן/לא ללא מושא או הקשר, ומייחס להן בכך משמעות אוטונומית. 
אל מול החיוב והשלילה של בויס אני מתכוון להציב את גופי כפסל תלוי בחלל הסטודיו, אובייקט-סובייקט בתהליך תודעתי של פיסול או פסילה עצמית. 

------

מרכז בקריסה
מאת רן נחמיאס

באמצעות שימוש בטרמין, מכשיר מבוסס שדה אלקטרו–מגנטי (ממיר תנודות גוף לצליל נשמע), מערכת הגברה, ולולאת אפקטים אנסה ליצור מבנה מוזיקלי בעל מרכז ברור וקבוע, אך בו-זמנית מתפרק וקורס לתוך עצמו.

תודות: לייב סרגייב טרמין (Theremin) 

-----

מקהלת הנוער הירושלמית של ימק"א

מעגל מזמורים המבוסס על טקסט סוּפי ועל המנגינה של השיר "אדינוּ": "אני מאמין בדת האהבה, בכל אשר תימצא האהבה, הואיל ואהבה היא דתי ואמונתי".

בעיבוד זה נסמכנו על שפע מסורות מוזיקליות ודתיות בכדי ליצור מארג המכיל את הנוף הצלילי המשותף של דת האהבה. כולם מוזמנים.

טקסט: איבן ע'רבי / לחן: נעימה סופית / עיבוד: שירין אבו–חאדר ואנדריי דה קואדרוס / ניצוח: מייקה הנדלר

-----

PELEPE
מאת אבנר מרים עמית וקרן בן אלטבט

המחקר הזה נולד מתוך חיינו המשותפים והעניין המשותף שלנו בנשימה ככלי אמנותי/פואטי, ובמוזיקה הנולדת מתוכה. הכוח המניע של המחקר הזה הוא החיפוש כיצד לעבוד באינטימיות של חיבור ושיתוף פעולה. כיצד לשהות בתוך הקרבה החשופה והקשב העדין? מעניין אותנו לדבר בשפה הזו וליצור סוג כזה של תקשורת בלתי אמצעית, הן בינינו לבין עצמנו והן בינינו לבין הקהל (ואפילו: בין הקהל לבין עצמו).

משתתפים: אבנר מרים עמית, קרן בן אלטבט 

-----

ארבע כוחות סוס
מאת צנע 

"מהפכה אמיתית לא תוכל לקרות אם לא אהיה מוכנה לוותר על החיים שלי", אמרתי לחברים שלי בקיץ 2011 במטבח תוך לגימת אספרסו. מלהט הקפאין שזרם בעורקיי חשתי למאית השנייה שאני מוכנה למות למען יוקר המחייה. ואז, לבד בחדר, בכיתי מהתרגשות על ההרגשה המרגשת שלי.

כקבוצה מעניין אותנו לחקור התנהגויות החקוקות בתודעה הקולקטיבית של ילדים בני 30, דרך הוצאתן מהקשר והפיכתן למרחבים אוטונומים פרטיים שאינם תלויים במקום ובזמן. פירוק סיטואציות מוכרות החותר לחשיפת השגעון הטמון בבסיסן.

בין שתיים לארבע נעלה על הסוס נרכב לעבר המהפכה ונשכח שבכלל היינו אמורים להתחבא לו בבטן.

משתתפים: בנימין יום-טוב, עדי כהנא, בתאל דותן, שני שבתאי / תודות: גליה עיני, דורון לב, הזירה הבין-תחומית / הופק בתמיכת הזירה הבין-תחומית

-----

ערב חד–לשוני
אלקטרו-חאפלה: מוזיקה ערבית עכשווית ואלקטרונית 

שוברים קירות תודעתיים בצליל ומלל. 
בין לבנון למצרים, בין ירדן לים התיכון: השדה המוזיקלי המקומי גונח שירים באנגלית ומאנפף בעברית. מנותק מהמרחב התרבותי הערבי, נמס הקהל הישראלי אל תוך השעמום הגלובאלי.
השפה והתרבות הערבית שקופות כמעט לחלוטין בשדה התרבות המקומי, כאשר מתחת לפני השטח רוחשת יצירה מעניינת ומרעננת.
ערב חד-לשוני מבקש לפתוח חלון אל סצנת המוזיקה העכשווית בפלסטין ובמזרח התיכון בכלל ולהנכיח את השפה הערבית כחלק טבעי מהמרחב התרבותי בישראל.

די.ג'יי. רם שפינוזה עם מוחמד מוגרבי על המיקרופון

תמונה מתוך PELEPE

ד' / 9.11

17:00 - 18:30
פאנל

הלילה עומדים!_

מנחה: גיא גוטמן בהשתתפות: ליוויה אנדריאה פיאצה , סיימון וויל, שון פאטן, מרטין קופר ( Gob Squad)

במרץ 2016 החלה תנועת המחאה הצרפתית לסחוף עשרות אלפי משתתפים לכיכר "פלאס דה לה רפובליק". התנועה - שהתפשטה במהירות לערים רבות אחרות בצרפת ובאירופה - הכריזה על הלילה כזמן ללא מנוחה, על הלילה בעמידה - זמן להתווכח, לצרוח, לריב, להתאגד ולפעול. 
La Nuit Debout הוא באופן מוצהר אזור ללא הכרעה, ללא יישומים מידיים. הוא מייצר תוכן ללא הרף, משדר אין סוף ראיונות רדיו עצמאיים ושידורי טלוויזיה פיראטיים, מפיק הפגנות ענק. זהו מקום בו נאמר הכול - דברי טעם והבל, פטפוטים ואמירות הרות גורל. כמו מופע חצות הוא דורש לנטוש את סדר היום הצרכני, את התועלתנות, את העייפות ולחצות אל מעבר לידוע והמוכר. בהשראת אירועים אלו הפאנל מבקש לבחון את הרגע המכונן דווקא כאזור של ערפול, כנקודת מילוט אל דמיון פוליטי פרוע, כאזור דמדומים תאטרלי שבו הכול לפתע יתכן. 

מנחה: גיא גוטמן

בהשתתפות: ליוויה אנדריאה פיאצה , סיימון וויל, שון פאטן (Gob Sqaud)

תמונה מתוך מהפכה עכשיו! של גוב סקווד - צילום: מנואל ריינרץ

לטופס הרשמה לחצו כאן

19:00 - 20:00
הרצאה

תחת מעטה החשיכה_

ליביה אנדראה פיאצה [איטליה/בלגיה]

ההרצאה מבקשת לאמץ ולבחון את הלילה כרגע מכונן. תחת מעטה החשכה, המחשבה התמידית על היצירה של 'החדש' והזמניות שלו, רומזת לאפשרות שרגע מכונן מסתתר ב(זמן) ה"בינתיים". המחקר של ה"בינתיים" כאופן מוסווה של השהייה, וכצורת טיפוח של ערפול, מאפשר לפרפורמנס לחשוף את הפוטנציאל הטרנספורמטיבי שלו. תחת חסות החשיכה הופך הפרפורמנס למה שמאפשר את הבלתי–אפשרי בתוך המציאות, ומערער על עצם התפיסה שלנו את הרגע המכונן. 
האם אפשר לחשוב בכלל על יצירת האמנות הפועלת תחת מעטה החשכה?

ליביה אנדריאה פיאצה חוקרת קשרי אמנות ופוליטיקה בדגש על אמנות פרפורמנס. עוסקת בפלטפורמות מחקר שיתופיות (ALEPPO, בריסל; פרקטיקות ביקורתיות תוצרת יוגוסלביה), ועובדת כדרמטורגית עצמאית של מחול עכשווי.

להרשמה לחצו כאן

20:30 - 22:00
בכורות

שלוש יצירות חדשות בהצגת בכורה_

גליה עיני, אנה סגן כהן, דניאל שופרא וכרמל בר

להזמנת כרטיסים לחצו כאן

מאתגר מוות
מאת אנה סגן-כהן

יוליוס קיסר נרצח על היותו שאפתן. שאפתנים רצחו אותו. לנשים במחזה תפקיד שולי ולא רלוונטי לכאורה למשחקי האמביציה. הנשים מנסות, במה שנראה כניסיון פתטי אולי, לעצור ולבלום את האלימות העומדת להתרחש. 
האם רצח הוא המימוש האולטימטיבי לשאפתנות? האם יש אלטרנטיבה לשאפתנות? ואם כן, איך היא מתכתבת עם רצח? לעיתים רבות הרגע הנוצר (Becoming) סמוך ואפילו מקביל לרגע הנשמט ועשוי להפגיש אותנו עם מעברים חדים ממצב צבירה אחד למשנהו ומאופן תקשורת אחד לאחר.

משתתפים: גוני פז, אנה סגן-כהן / תודה למירב קאמל על העצה והשראה

היכולת להפסיק להתקיים
מאת כרמל בר ודניאל שופרא

"הגוף כולו רווי חיים. כל הפונקציות שלו משתתפות בתפיסת האובייקטים סביבו." (מוריס מרלו–פונטי).
אבל אנחנו גם בסך הכל חומר. שק של איברים הנמצאים בתהליך בנייה והתפרקות תמידי והרגע המכונן היחיד בחיינו הוא רגע המוות, הרגע בו הגוף מתרוקן מחיים והופך מסובייקט לאובייקט.
בדיון בינינו כאמניות הפועלות במדיות שונות, נפגשנו בגוף; בנסיון להביא לבמה את הגוף שלנו כחומר גלם המרוקן מהנוכחות הבלתי נמנעת שלנו כבעלות חיים. מתוך התבוננות ביכולות הפיזיות העומדות לרשותינו, אנו מייצרות שכפולים - בגוף ובחומר - של אותה איכות הפועמת באיברים המרכיבים אותנו.

משתתפות: כרמל בר, דניאל שופרא, משי אולינקי / תודות: "בסקולה" חלל לאומנויות הבמה, ענת שמגר, מיכל אביתר, מיכל בן יהודה

באמת בכאילו
מאת גליה עיני

זה הולך להיות מופע עם אנשים אמיתיים.
מזתומרת, מזה בדיוק אנשים לא אמיתיים?
נו, כאלה שעושים בכאילו הם אמיתיים.
אז מה זה אנשים אמיתיים?
נו, כאלה שעושים באמת שהם בכאילו.
עזבי, לא משנה, אם הייתי יודעת להתבטא במילים 
לא הייתי עושה מופע.
את מתבטאת יפה מאוד.
תודה.
באמת.
טוב.

משתתפים: סילביה עיני, אברהם עיני / מפיקה: תמר אוסטרהוף

דימוי: בריאן קריסטי

להזמנת כרטיסים לחצו כאן

ה' / 10.11

16:30 - 18:00
פאנל - בימקא ירושלים

הופעות חירום: רגעים מכוננים של פרפורמנס אמנותי קריטי_

אוצרת: ד"ר דפנה בן שאול

תזמון מוזיקלי: גיא גוטמן 

השמועות על הקשר בין הפרפורמנס האמנותי למשבר נכונות! קיימים רגעים מכוננים שנותנים ביטוי לכוחו הקריטי של הפרפורמנס - כאלו שיוצרים בו בזמן מציאות ואמנות חדשות. תנאי ההווה והממשות של הפרפורמנס, או ווריאציות על התנאים האלו, מזמינים חצייה וקריסה של גבולות. מוטבעים בו הנטייה והפיתוי להיקשר בחירום, בסיכון ובבלתי הפיך. 

אך הפרפורמנס האמנותי הקריטי לא נזקק לאכזריות ולא חייב לדמם הלכה למעשה. בכוחו להעיד על התפרצות האסון כפוטנציאל לכינון מציאות אחרת. מובנו של הקריטי רחב עוד יותר.
זהו הרגע שבו פעולה ונוכחות הופכות לאיום, כאשר הן נוקבות את התחום האסתטי עצמו. 

זהו גם הרגע שבו הזמן נעצר להרהור והמעשה הקריטי הקשור ב-crisis חובר ל-kriticos - לשיפוט מחודש ולביקורת.

הפאנל הוא רצף רב–משתתפים של הצגות, הכרזות והרהורים על רגעים מכוננים, משנות ה–60 עד היום, של פרפורמנס אמנותי קריטי.

בהשתתפות (לפי סדר א"ב): מורן אביב, ד"ר דפנה בן-שאול, גיא בירן, רן בראון, גיא גוטמן, עמית דרורי, ד"ר דרור הררי, ציפי ויצמן, יאיר ורדי, הילה כהן-שניידרמן, מאיה לוי, סלה-מנקה, נטע מייזלס - בית ריק, עידית סוסליק, נאוה פרנקל, ניר שאולוף

להרשמה לחצו כאן

19:00 - 20:10
מופע הרצאה בימקא

WE ARE GOB SQUAD AND SO ARE YOU_

Gob Squad [גרמניה/בריטניה]

להזמנת כרטיסים לחצו כאן

מופע הרצאה בנושא אותנטיות, אמת, בדיון וזהות קולקטיבית.

"פשוט היו אתם, נאמנים לעצמכם, הגשימו את חלומותיכם ושאפו להגיע עד הרקיע". זוהי המנטרה של דור שלם שהעריץ את האינדיבידואליות וראה בה את הביטוי המוחלט לחירות. אבל מי הוא אותו "עצמי" שאת/ה חושב/ת שאת/ה? 
בעזרת טקסט, ארכיון וידאו ופסקול, מובילה הרצאת–מופע זו את הקהל דרך סיפורו של תהליך קולקטיבי, רעיונות גדולים וזכרונות עזים שאנשי Gob Squad חולקים לאורך יותר מעשרים שנים של עבודה משותפת. הקבוצה מאפשרת הצצה אל מאחורי הקלעים של 'המופע ההשתתפותי' שלהם - שבמהלכו לעתים קרובות, נפרצים ואף נמחקים הגבולות בין הקהל לבין המבצעים.
באמצעות טכניקת 'משחק מרחוק', מה שמתחיל כהרצאה פשוטה, הופך הירהור על טבע העצמי. זו חוויה המרחפת בין סקרנות, אומץ, נכונות להסתכן, והיחסים הטעונים שבין חופש ילדותי לבין אחריות משותפת על כל מה שמתרחש. 

תכנון וביצוע: יוהנה פראיבורג, שון פאטן, שרון סמית, בריט שטומפף, שרה תום, לאורה טונק, בסטין טרוסט, סימון וויל / משתתפים מתוך הקהל שישתתפו בביצוע במהלך הערב / עיצוב סאונד: ג'ף מגרורי, מרטין קופר / וידאו: שרה הריסון, שון פאטן / ניהול ההפקה: אווה הרטמן / אנו מודים לקהל על סבלנותו. בלעדיכם הפרויקט הזה לא היה מתממש. 

משך: שעה ועשר דקות

Gob Squad ממומנת באופן קבוע בשנים 2018-2015 על ידי עיריית ברלין, Senatskanzlei - Kulturelle Angelegenheiten.
המופע "אנחנו Gob Squad וגם אתם" הופק על ידי Gob Squad, במימון Senatsverwaltung והמועצה הבריטית לאמנות.
המופע בארץ בתמיכת מפעל הפיס ושגרירות גרמניה. 

מתקיים באודיטוריום של ימקא - להזמנת כרטיסים

צילום: ז'אן פיליפ אופורד, צילום קרטל

21:00 - 22:30
שלוש עבודות בבכורה

חומר חדש _

מטר פרשיץ, נועם סנדל, גלית קרידן

להזמנת כרטיסים לחצו כאן

***המופעים כוללים קטעי עירום

מאת גלית קריידן

רגעים גדולים הנמצאים בשהייה מנחמים אותי.
אבל מה נשאר מהם כשהתנועה מאטה ומצטמצמת?
אנשים במצבי צבירה שונים מייצרים בגופם תנועה גדולה ובלתי פוסקת.
הם מרוקנים משמעות מפעולתם.
על המגרש מהלכים איטיים של גוף. תנועות שמתפרקות ליחדות בודדות בזמן כדי להישאר לרגע.
ניסיון להרגיש בזמן שחולף.
אני מייצרת איים של אי ודאות בחלל כפוטנציאל למחשבה או תחושה חדשה.

משתתפים: עינב רוזוליו, נטליה גומז, אורית גרוס, עמית רובין, גלית קריידן ופאבלו / כוריאוגרפיה: גלית קריידן / עיצוב סאונד: נטליה גומז / ליווי: ענבר בן ישי / תודות לצוות 'מעבדת הזמן', ענוה, נורית דרימר, גיא גוטמן ואלון.

מאת מטר פרשיץ

אני רץ על הגשר
והילדים אחרי.
"מטר",
"מטר", הם קוראים.
כעת, אחרי שהתקרבנו והלב נפתח, הנסיון יהיה לשמר את המצב הקיים. השאלה הגדולה: כיצד משמרים מצב של מפגש בין שני אנשים (לפחות) שזזים ומשתנים כל הזמן.
מחשבות על הבלתי נמנע - סוף המופע קרב - מה יקרה כשהקהל ילך ואשאר לבד? האם עשיתי מספיק כדי שתשארו חברים שלי? אם אתקשר אתם תענו? האם אנחנו יוצרים מופעים ואירועים חברתיים מתוך נדיבות, מתוך עניין אמיתי, או מתוך הפחד להיות לבד?
"מטר", הם אומרים, "באמת תסלח לנו,
לא תארנו לעצמנו שאתה כזה".

משתתפות: יובל בינשטוק, ענת בוסק, נינה טראוב, מטר פרשיץ / עיצוב במה ותלבושות: מאי אילון / מפיקה: מיקה קופפר

מאת נועם סנדל

נשים נעות במרחב. בדממה, תוך התנהלות שקטה ומדודה. 
עולמן הפנימי משתקף בפעולתיהן.
הקצב, התאורה, השמלות, השיער כולם נרקמים לכדי טקס פנימי.
באמצעות דימויים מעולם האמנות, ומבעד לאטמוספירה פנטסטית של היסטוריה משפחתית מדומיינת, אני מבקשת להחיות התנהלות, הלך רוח.

משתתפות: בתאל דותן, דניאל שפירא, נועם סנדל, רוני אסיף / הפקה: עדי הלמן, רותם מאירס, סיאה פרמינגר / מעצב שותף: עפר ברמן

להזמנת כרטיסים